středa 11. února 2015

Pointless books

Čau lidi,

v dnešním článku jsem se rozhodla trochu rozpitvat snahu nejznámějších YouTuberů vydávat knížky, jelikož se s nimi v poslední době roztrhl pytel a ty jejich knížky jsou naprosto skvělý takže jsem o nich prostě potřebovala napsat článek bestsellery jenom kvůli velkému počtu fanoušků :))) /Předem se omlouvám za silnější výrazy, ale to jinak nejde./

V první řadě chci jenom říct, že všechny YouTubery, o kterých tu budu psát už nějakou dobu sleduji a mám měla jsem(?) je všechny ráda. Videa mají super, do psaní ať se neserou.

Jejich počínání mě už ale vážně docela sere. Když Zoe Sugg vydala knihu Girl Online a provalilo se, že ji nenapsala sama, ale s ghostwriterem Siobhan Curham (překvááápko), nějak jsem to neřešila. Řekla jsem si, že postavy by si sám dokázal vymyslet každej a že by se asi měla držet spíš toho co jí jde (psaní blogu a natáčení videí o make-upu, oblečení etc...). Jinak jsem ale její činy dál neřešila, protože proč řešit věci, se kterými nejde nic dělat, že? 
Nemilá fakta o knize


Když se nad tím ale zamyslíte, používání někoho, aby za vás prakticky napsal knihu (ale s vašimi postavami, takže bacha, všechno je vlastně vaše zásluha) je vážně docela svinský. A vymlouvat se na to, že to dělá poprvé a tudíž u toho potřebuje pomoct je prostě kravina (napadá mě hromada věcí, které každý z nás jednou dělá poprvé, ale ne moc z nás by u toho asi uvítalo svědky).

Teď ale k další věci. Pointless Book. Doslova bezvýznamná kniha. Jeden z mých dalších oblíbených YouTuberů Alfie Deyes také napsal "knihu". 
Lépe řečeno sestavil paperback z trapných bezvýznamných úkolů. (Otoč stranu svým uchem, namaluj na předem natisknuté postavičky genitálie, zahraj si s někým kámen nůžky papír a mnoho a mnoho dalších.) 
Zmiňovat to, že některé stránky v knize přímo sloužily k vytrhnutí, vykousnutí, či jinému poničení mi působí přímo fyzickou bolest. 
Při sledování mého DALŠÍHO oblíbeného YouTubera, jak tyto úkoly skutečně dělá, se mi chtělo brečet i mlátit hlavou do podlahy a řvát kam tenhle svět spěje.


A teď vlastně důvod, proč reakci na tyhle dvě (a upřímně mnoho dalších, co se snaží YouTubeři tvořit) knihy píšu až relativně dlouho dobu po jejich vydání. No protože (drum roll) BUDE DRUHÝ DÍL POINTLESS BOOOK
Aneb proč neudělat další "knížku", ve který bude přibližně stejný hovno jako v té první a její zakoupení nás ničím neobohatí (neříkám, že si kupuji jen tituly hodné uctívání, ale ty lidi to aspoň napsali SAMI). 
Já nevím... má cenu komentovat, že někdo vydělává prachy na typu knih, které kdysi už někdo vymyslel, ale teď je vydává YouTuber, takže si je všichni hned běžíme koupit?


Ale to ještě nekončíme! Joe Sugg, bratr Zoe, se totiž také rozhodl "napsat" knihu. Oh wait, proč ji vlastně psát, když můžu mít nápad a nechat to za sebe naškrábat opět někoho jinýho? Ovšem nepochybuji o tom, že to bude opět bestseller jako knížka Siobhan Curham (Zoe Sugg) a kniha jejího přítele Alfie Deyes.


Z pohledu někoho, kdo má už víc jak rok v šuplíku knihu, kterou mu nikdo nechce vydat, ale stále naivně škrábe druhej díl, je tento názorový článek na "píšící" YouTubery vlastně ještě docela slabý. V hloubi duše bych se nejraději rozběhla proti zdi nebo se nechala přejet tankem. Bolelo by to míň.
A pro všechny, kterých se tento článek týká, ale kteří si to stejně nikdy nepřečtou mám jednu radu: KDYŽ TO NEUMÍTE TAK TO KURVA NEPIŠTE.

PS: Tenhle článek je vlastně tak trochu moje alibi na to, že kdybych to nááhodou někdy s YouTubem nebo blogem někam dotáhla, tak už 11. 2. 2015 jsem čmárala druhý díl své knížky. (SAMA)

PPS: Oceňuji všechny YouTubery, kteří když už píší, tak aspoň kuchařky nebo něco takovýho. Uznávám, že to se aspoň využije. Ale moje reakce na ty ostatní ↓


Jaký je váš názor na tento novodobý fénomén? 
Adios!









11 komentářů:

  1. Jo. JO. JO! Konečně někdo, kdo vystihl můj názor.

    OdpovědětVymazat
  2. Hovoríš mi úplne, ale úplne z duše!!!

    OdpovědětVymazat
  3. jestli chápu, tak pointless book je napodobenina wreck this journal ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo! Nebyla jsem si schopná vzpomenout, jak se to jmenuje, díky :D CTG

      Vymazat
  4. Konečně někdo, kdo má stejný názor! Tenhle článek se ti moc povedl!! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvěle sepsaný článek! :) naprosto souhlasím... jen, co si myslíš o plánované knize od Marzii? Nějak se nemůžu rozhodnout, zda-li věřím jestli to napíše sama nebo s pomocí... (v tomto videu to oznamuje)
    http://youtu.be/C0i3HWg5fSc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, nová sympatická YouTuberka, kterou můžu sledovat, díky :)
      No vzhledem k tomu, že v tom videu řekla, že už knihu napsala a pak kontaktovala editora (i když už po padesáti stránkách), je možné že knihu alespoň z části psala sama. Taky ji ale ten editor mohl totálně překopat a udělat podle sebe, ale budu doufat, že ne. Někdo na tomhle světě snad ještě mluví pravdu, ne? :/ CTG

      Vymazat
  6. N, C, B: Díky moc, jsem ráda, že máte stejný názor jako já a že se vám článek líbil :) CTG

    OdpovědětVymazat
  7. Ja som tú knihu od Zoe pôvodne chcela, no keď som pred časom zistila že ju ani nepísala ona, zhnusila sa mi. Proste - nie ďakujem. A knihy ako Pointless book tiež nikdy nepochopím. Ako - Wreck this journal je celkom fajn. Človek pri tom môže byť kreatívny. Ale pri PB nikdy, akurát tak idiot.

    OdpovědětVymazat
  8. To video je naprosto dokonalé... konečně vím, jak to doopravdy bylo se Zoellinou knihou.
    Jinak, můj oblíbený YouTuber také píše knihu (Toby Turner, znáš?), možná už i napsal, nevím. Je o tom, jak zůstat pozitivním při zombie apokalypse. Toby je jeden z nejvíc optimistickým člověkem, jaké znám, je to opravdu skvělý člověk - v knize v podstatě půjde o rady, jak si udržet optimismus, si myslím. :) Toby je velmi talentovaný, dokonce navrhuje a vytváří svou vlastní počítačovou hru, což už chce nějaké technické znalosti... :)

    P.S.: Oprav si ten překlep v nadpisu. :)

    www.empty--island.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobyho neznám, ale na YT ho omrknu, díky za tip. Vidíš - vtipný nápad, který určitě vtipně zpracuje a snad i sám! Už teď je mi sympatický :)
      Jejda díky, nevím, proč mě na to nikdo ještě neupozornil :D CTG

      Vymazat