pátek 16. prosince 2016

Tak nám zabili kávomat!

Chodbami naší školy se táhl usedavý nářek a nálada dnes byla ještě ponurejší, než jaká uprostřed týdne v budově hrůzy obvykle bývá. Nevěděla jsem, co se děje, dokud jsem nedošla až do auly a na vlastní oči nespatřila tu hrůzu. Vzali nám kávomat!
Reakce na náhlou smrt nejoblíbenějšího aparátu byly různé, nikoli však pozitivní. 

Spolužačka: Proč?!
Já: To je ta vyhláška, že to nesmí pít lidi mladší patnácti let, ne?
Spolužačka: To jako kvůli těm smradům nebudeme mít kafe?!

Spolužačka 2: Panebože zemřu!

Diskuze s kamarádkou o naší na kofeinu závislé spolužačce
Kamarádka: Ty vole, ta vyschne, ne?
Já: Jo. A rozpadne se. A ty kousíčky budou řvát: kafeeeeeeee!

Dnes se na místě, které dřív patřilo JEMU, objevilo parte, pár svíček a několik plyšáku. Naznala jsem, že většina studentů našeho ústavu nebyla tak prozíravá jako já a nekoupila si termo hrnek, proto jim tenhle přístroj opravdu utkvěl v srdci. (A pak se lidi diví vtipům, který kolují o gymplácích.)

Ačkoli já si vesele nosím do školy kávu vlastní, ve které se nenachází ani kostka cukru, takže by celou slavnou vyhláškou dost možná prošla, neznamená to, že s rozhodnutím školy souhlasím. Jestli jsem vyhlášku správně pochopila, vztahuje se na děti mladší patnácti let, a protože je naše gymnázium osmileté, je celá záležitost poněkud ošemetná. Pravděpodobně bych ale volila něco méně radikálního, jako třeba automat na školní čip, na občanku, nebo pouhý zákaz pro nižší ročníky si kávu kupovat (stejně tam většinou chodili jen pro čokoládu) a o přestávkách zavést učitelské dozory v aule, aby bylo vidět, že je zákaz myšlen vážně. Ale řekněme si otevřeně, to by stálo moc úsilí a učitelé si mohou teplý nápoj uvařit v příjemném prostředí vlastního kabinetu, takže proč se stresovat. A protože snad každý člověk starší patnácti let občas trochu toho kafe kvůli nedostatku spánku potřebuje, tak by si ten, který tohle vymyslel, měl na svůj spánek začít dávat pozor. 


Smuteční koutek 


Dotkla se vyhláška nějak i vás? Díky za přečtení :)

7 komentářů:

  1. Takovýhle pomník budeme mít asi brzy u našeho bufetu. Máme stejný problém, jelikož jsme osmiletko, takže kvůli tomu bude trpět vlastně celá škola, kde už většině přes patnáct je. Snažili se sice vymyslet i nějaké kartičky nebo něco, kde by se rozpoznalo, komu se jídlo může prodávat a komu ne, ale poté se tu objevil další problém a to EET. Upřímně řečeno, nejsem si jistá, kam tenhle stát spěje. Nevidím logiku v tom dětem určovat, co mají jíst a co ne. Takhle si budou víc sladkostí nosit z domu. Když už, tak by měli informovat rodiče, kteří jim tyhle sračky kupují ale ne nakazovat lidem co mají jíst a co ne.
    "Jsme demokratická republika, můžeme rozhodovat o tom, kdo bude náš prezident (což se někde také zvrtlo), ale nemůžeme jíst to, co chceme!" S lidstvem jsem to vzdala už hodně dávno, ale tohle je nad moje chápání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako rodič dětem sladké nedávám, jsem ráda, že to ve školách nebude po ruce, protože to bylo jediný místo kde si k tomu můžou volně přiklusat i prvnáci.

      Vymazat
    2. Nevím, jak u vás, u nás první stupeň základní školy byl dost striktně oddělen a k automatů neměl přístup. A upřímně: pokud dítě není doprovázeno do školy a že školy rodičem, koupi si sladkosti v obchodě. Takže se tím nic nevyřešilo. My starší na gymplu nemůžeme v kantýně ani na svačinu ( prodávalo se tam normálně pečivo a sýr, tvaroh, paštika, ovoce i zelenina), a to je prostě hloupé. Když si člověk zapomene svačinu doma a je ve škole od sedmi do pěti. Oběd opravdu nestačí.

      Vymazat
  2. Nám automat schovaly do počítačové učebny protože opravují chodbu. Je mi vás líto, já měla problém bez kafe i když na mě kofeinnijak nepůsobí...

    OdpovědětVymazat
  3. Máme to stejně.. i s tim resenim, ktere by tu bylo, tak to proste skoncilo tak, ze by meli vice prace atd... tyhle normy jsou postavene na hlavu, protoze nas gympl navstevuji ze tri ctvrtin deti starsi patnacti let; a kvuli te jedne ctvrtiny polovina gymplu spacha sebevrazdu.. protoze byly dny kdy clovek zaspi a jedine co mu rano rozveselilo byla bila cokolada s poradnou davkou cukru na uklidneni.

    OdpovědětVymazat
  4. Máme to stejně.. i s tim resenim, ktere by tu bylo, tak to proste skoncilo tak, ze by meli vice prace atd... tyhle normy jsou postavene na hlavu, protoze nas gympl navstevuji ze tri ctvrtin deti starsi patnacti let; a kvuli te jedne ctvrtiny polovina gymplu spacha sebevrazdu.. protoze byly dny kdy clovek zaspi a jedine co mu rano rozveselilo byla bila cokolada s poradnou davkou cukru na uklidneni.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem na SŠ, kde jsou lidi jen nad 15, ono asi i tak žádná výhra, ale něco podobného se nám stalo, ale... chvilka napětí... přišel nový a mnohem lepší kávovar! :D
    (Kdyby tam nebylo irský kapučíno, nevzdechnu po něm, protože to si doma neuvařím - a nečekáně to není břečka, jako ostatní káva)

    OdpovědětVymazat