sobota 18. dubna 2015

Brambůrky jsou lepší než hostie aneb moje babička je prostě borka

Mám super cool příbuzný. Hlavně babičku. A kecám. Někdy mě štve do takový míry, až si říkám, že snad ani nemůže bejt moje. 
Je adoptovaná, nebo nám ji pod vraty podstrčili čerti. Ještě nevím, kterou z těhle teorií vyberu. Ale jinak je to borka.

Vždycky jsem strašně zbožňovala šílenou babičku z Troškovy triologie Slunce, seno... a přála si, abych takovou měla taky. Zažila jsem sice jako malá ještě prababičku, která se stejně jako bába z Hoštic hádala se svoji dcerou, ale to jsem ještě bohužel tak nevnímala a nemohla si to naplno užít. Ačkoli si pamatuju nejedny prázdniny, které jsme si se ségrou hrály před babiččiným domem a skrz otevřené okno jsme slyšely všechny hříchy světa, které jí její matka hlasitě vyčítá. 

Ale babička se nedala. A asi ani nikdy nedá. Její hlášky jsou legendární a vždy všechny spolehlivě pobaví. Už jenom ta poslední, použitá v nadpisu. Nedávno jsem jí nabídla Pringles a ačkoli se na ně nejprve moc netvářila, nakonec si jednu vzala. A co jsem se nedozvěděla? "Teda, ty jsou lepší než ty hostie!"
Záchvat smíchu nepřestal ani v okamžiku, kdy jsem se dozvěděla, že babička tak říká jiným sušenkám. Z tohohle už se prostě nevykecá. 

Další věc, která mě na ní úplně fascinuje, je vyprávění příběhů. Nebo drbů. Nebo televizních zpráv, které viděla celá rodina, které to povídá. Naše babča je totiž děsnej origoš. 
Proč by začínala od začátku a pomalu a srozumitelně celou věc nedořekla až k pointě, když to může vzít pěkně od konce, přeskakovat ze zprávy na zprávu a v půlce odejít s tím, že když se vrátí, začne mluvit o něčem úplně jiném?  

Krom toho je v tomhle pravá Drama Queen. Podle mě by mohla vyrábět titulky v nějakém velice uznávaném a váženém deníku (Aha, Blesk, Rytmus života...). Když k vám totiž v šest ráno přijde s hláškou, že nám umřel Kája, tak ten její nehodnotný příběh bez pointy prostě koupit musíte, i když nechcete. 

To, že se do telefonu zásadně představuje slovy: "To su já." je jen jedna z dalších perliček, která ale za dob, kdy měli všichni pevnou linku, asi tak vtipná nebyla. 

Taky Facebooku říká "plejsbok", na veřejnosti si povídá se psy, myslí si, že v ZOO chovají i některé druhy dinosaurů, slepicím nadává do kačen a krávě do husy, každý den mi rozšiřuje slovní zásobu sprostých slov a postavu "Pilátová alias Černá kronika" z filmu Ať žijí duchové! by mohla hrát přímo z fleku. 


"Vnučky a babičky si rozumějí tak dobře, protože mají společného nepřítele..."

Jo, krom toho jsou podle ní všichni anorektici nad hrobem, kteří prostě MUSÍ sníst ten krajíc chleba se sádlem, i když se jim z toho navaluje.


PS: To není hejt na moji babičku, spíš vychloubání, že ta moje je lepší než ta vaše :D

PS2: Díky za 11 pravidelných čtenářů! :) (WOHOO)

Díky za přečtení a napište do komentářů některé hlášky vaší babičky :)

Adios!

4 komentáře:

  1. Oukéj *zvedá ruce* vzdávám se, máš nejstylovější babičku :-D ta moje nedávno zavalila maximálně tak něco ve smyslu: "Kde jsi tak dlouho, nechytli tě VéBé? Že se sama nezletilá potuluješ venku?" pořád nevím, co mi nedocvaklo, ale jakože OK :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to o hostii bych z úst mé neslyšela, neboť byla silně věřící a kapitán rodiny, takže všichni museli chodit do kostela. Pokud ti žena nemůže dát dítě, rozvod je na místě, takže tak...
    Chleba se sadlem :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje babička do kostela právě chodí taky, proto mě to tak překvapilo :D CTG

      Vymazat