středa 19. listopadu 2014

Tak jsou ti učitelé totálně blbí?!

Čau lidi, 

tuhle větu si asi říká každý z nás až několikrát denně. Ale ne - učitelé nejsou blbí. Možná jsou někteří totální kreténi, ale blbí asi nejsou (vzhledem k tomu, že prostě dokázali vystudovat vejšku a my ještě ne, takže ok - v tomhle mají navrch). Co mě ale nikdy nepřestane udivovat je jejich hluboká skleróza. Jako vážně - to se v momentě co se člověk stane učitelem automaticky zapomíná na všechny svoje studentský léta, nebo co?! Já doufám, že jo, protože chování učitelů v tom případě prostě nechápu. Nechte mě uvést pár příkladů vět, kterým učitelé dokazují, že PROSTĚ NEMŮŽOU BEJT LIDI.



1. "Máte se učit z hodiny na hodinu!"
Tohle je jedna z věcí, za kterou bych některé učitele s radostí nakopala do zadků. Oni si totiž asi vážně myslí, že doma neděláme nic jinýho, než že se učíme. Ehm... Ne, ne a ještě jednou ne! Já vážně netrávím hodiny nad učebnicemi jen abych potěšila nějakou krávu, která stejně během minuty zjistí, co neumím, a co umím ji nezajímá. Upřímně nad učením trávím čas jen v případě, že se něco píše, v případě zkoušení to doháním o přestávkách. A stejně mám ty známky docela dobrý, takže strašně lituju ty lidi, kteří nad tím učením vážně sedí 24/7 a jsou z toho pak úplně vystreslý. Nechtěla bych.

2. "Když tě to nebaví, tak vypadni!"
ANI NEVÍŠ JAK RÁDA TY VOLE! Přesně tohle mám na ně vždycky chuť zařvat. Jenže nemůžu. Stejně jako vím, že nemůžu prostě a jednoduše z hodiny odejít, to už bych se do tý školy pak nemusela nikdy vracet žejo. A oni to ví. Ví, že nad námi mají téměř neomezenou moc a s radostí ji využívají. A já je za to nenávidím. 

3. "Vždyť je to jednoduchý."
Další oblíbená věta těch historicky nejhorších učitelů na světě. Já nevím, jestli jim někdo ještě neřekl, co je podstata vyučování, ale rozhodně to není věta jednoduchá znějící: "To přeci musíte chápat." a následné přejítí na další látku. Jako, já vím, že třeba matiku nebo fyziku nepochopím, ani když ji do mě někdo bude cpát horem dolem, ale DOPRDELE - snad není tak těžký projevit trochu snahy o to nám to vysvětlit?! Snahu totiž dokáže ocenit i takovej ignorant, jako jsem třeba já. 

4. "Nepište si taháky, stejně na vás přijdu."
Oh, honey. :) Přesně tohle si pomyslím, když někdo z učitelů takovouhle větu řekne. Tohle je asi jediná kladná věc na tom, že učitelé zapomněli na svá studentská léta, a tak už si nepamatujou, že když se chce, všechno jde. A navíc tomu ani nejde odolat, když nám oni nahrávají takovou krásnou naivitou :)

5. "Ty roky byly vlastně docela fajn, ne?"
Je fascinující, že tuhle větu říkají zpravidla učitelé, se kterými ty roky NEBYLY FAJN ANI TROCHU. Ne vážně, dobří učitelé to z těch lidí vycítí sami, že ho máme rádi. Ti blbí se holt musí ujišťovat. Ale v jedný věci si můžou bejt jistý - nikdo je v tom neujistí a na konci jejich srdceryvnýho projevu je ocení jen mdlý potlesk. A jak říká moje ségra... Když si pí*a, tak si třikrát zatleskej :)))

Fů, když už nic, tak jsem si vybila ten šílenej vztek na učitele, co se ve mně za ty dva a půl měsíce nahromadil :D. Snad se líbí a budu ráda za každou odezvu :)

Adios!

4 komentáře:

  1. Myslím, že bereš školu až moc negativně. :) Já jsem ji začala brát pozitivně a chdím tam celkem ráda. A větu "když tě to nebaví, tak vypadni" chápu. Oni se snaží studenty něco naučit a když o to nemají zájem, tak ať je alespoň neruší. :)
    Beautiful while

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to nemuzes brat stoprocentne vazne, dneska me v kazdy hodine nekdo nastval tak jsem to potrebovala nak vykompenzovat :D Ale diky za nazor :)

      Vymazat
  2. To bylo dobrý. Mám chuť omlátit matikářce hlavu o lavici, když na nás zařve: Jestli tě to nebaví tak vypadni.
    Nebo, když za ní přijdeme, aby nám něco vysvětlila a ona nás vyhodí, že je to naprosto primitivní a že na tom není nic k nepochopení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ou, zrovna u matiky to musí bejt dost na prd :P Já zas nesnáším chemikářku, cože je zároveň i naše třídní takže fakt super :D CTG

      Vymazat