pátek 21. listopadu 2014

Mockingjay - nejlepší scény

SPOILER ALERT

Čau lidi, 

ano, i já už jsem zasvěcená do tajů úžasného pokračování triologie Hunger Games, tentokrát s titulem Mockingjay. Včera jsem na tom byla v kině a můžu vám říct, že vůbec nelituju toho, že jsem se kvůli tomu vykašlala na učení fyziky, protože vidět tohle na velkým plátně absolutně stálo za to. Takže je snad jasné, že nemůžu udělat nic jiného, než se pořádně prohrabat všemi scénami, které se mi nesmazatelně zapsali do paměti, a doufám, že vy to s radostí uděláte se mnou :). Btw. omlouvám se jestli ty scény nepůjdou v přesně chronologickém pořadí. 
1.
První silná scéna byla ve chvíli, kdy si Katniss vynutila návštěvu dvanáctého kraje. Tedy, aspoň toho, co z něj zbylo. Ve chvíli, kdy vstoupila na pohřebiště všech těch dělníků spálených na kost, mi běhal mráz po zádech a měla jsem slzy v očích. Body jdou ale režisérovi i za to, jak krásně dokázal vyvážit tak smutný výjev vtipným okamžikem, kdy Katniss narvala Pryskyřníka do tašky, která pak ještě několikrát žalostně zamňoukala. Nádhera. 

2.

Natáčení reklamy, Katnissina neschopnost říct naškrobenou větu a Haymitchův odzbrojující humor je sázka na jistotu pokaždé, když chce režisér v diváku vyvolat úsměv, a přesně tohle se mu povedlo. Naopak se mi zatajoval dech v okamžiku, kdy Katniss vstoupila do provizorní nemocnice v osmém kraji. Stejně tak jsem se nemohla napětím ani pohnout, když vznášedla z Kapitolu začala všechno bombardovat a Katnissina řeč... Husina.

3.
Až teď si uvědomuju, jak je celej film propojenej vtipnými větami a silnými momenty v prakticky stejných scénách. Příklad může být třeba okamžik, kdy Katniss s Galem a celým "týmem" sedí u vody a jeden z kameramanů zahvízdá známou melodii, kterou reprodrozdi začnou okamžitě napodobovat. Gale vtipně podotkne, že teď už nezavřou zobáky, ale ve chvíli, kdy Katniss začne zpívat The Hanging Tree (což si teď mimochodem pouštím pořád dokola), člověk prostě... nemá slov.

4.
Scén, ve kterých se nevyskytuje Katniss a patří do mé TOPky, je jen pár, ale všechny mají stejné téma. Lidé v krajích bouřící se proti Kapitolu a obětující se pro vyšší dobro. Vážně jsem se málem rozbrečela ve chvíli, kdy dělníci ze sedmého kraje utíkali před mírotvůrci, aby je mohli z vršků stromů zabít a přitom za to desítky z nich zaplatili životem. A když ve čtvrtém kraji vyhodili do povětří vodní hráz, možná mi pár kapek slz ukáplo. Ti lidi se prostě obětovali!

5.
Nemůžu zapomenout na Peetu. Knížku jsem četla, takže už teď vím, jak všechno dopadne (kdyby ne, tak asi umřu), takže jsem jeho chováním nebyla překvapená tak, jako lidé, kteří si čekají až na film (fakt jim nezávidím to čekání teďka :P :D). Každopádně Peeta je prostě Peeta a i když se pokusil zabít Katniss, je to pořád můj miláček a vždycky bude, ačkoli ta scéna byla fakt hustá (hlavně jak Katniss vylízaly oči z důlků). A úplně závěrečná scéna Peety přikurtovanýho k posteli byla zkrátka ta správná tečka.


A jedeme all day all night!

Tak... díky za přečtení a snad s mým výběrem nejlepších scén souhlasíte. A jestli ne, ještě líp - napište mi do komentářů, co se vám na filmu líbilo nejvíc :)

Adios!

4 komentáře:

  1. Podle mého názoru byl nejlepší první díl, pak už to šlo z kopce, ale věřím tomu, že to jen není můj šálek kávy :)
    Jinak to máš suprově napsané ♥ Určitě pokračuj :D

    http://applecosplay.blogspot.cz/ , Můj blog , jestli tě zajímá Japonská kultura :)

    OdpovědětVymazat
  2. Podla mňa bol film skvelý. Celý film som mala husaciu kožu, také to bolo božské. A s tou pesničkou máš pravdu.. ako naspievala ten prošot a potom si to v 5.kraji všetci spievali a išli zničiť priehradu. Vtedy som mala chuť plakať (nevedela som či od radosti alebo od smútku) . Nemyslela som si, že to bude také dobré proste :)

    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsi zapomněla na gigola Finnicka! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Všem díky za názory a gigolo Finnick skončil těsně pod čarou :D CTG

    OdpovědětVymazat