úterý 22. listopadu 2016

Jsme super!

Nedávno jsme vedly s mou blogerskou kamarádkou rozhovor o tom, že jsme fakt super. Ok, ne úplně o tomhle, ale v podstatě to z naší konverzace vyplynulo. Řešily jsme totiž, jestli tohle všechno má vůbec cenu...

Ne, nechceme spáchat sebevraždu, protože se do čela nejmocnější země na západě dostal člověk, s jehož názory tak úplně nesouhlasíme (i když…), ani nejsme těhotné a otcové si nás neblokli na facebooku (vtipný, kdyby byl jen jeden), ani se nehroutíme kvůli nadcházející maturitě a přijímačkám na vysokou (ona maturuje až příští rok a já už se zhroutila). 

Důvod k naší polemizaci byl v podstatě prostý. Obě už nějakou dobu na internet sdílíme svoje žurnalistická díla, a ačkoli se obě čas od času těšíme nějaké odezvě (díky moc za ni), stále nám přijde, že… že je ta odezva na tu námahu, kterou na to vynakládáme… nedostatečná? (Sobci celého světa, spojte se!)

Nechápejte to špatně, nechceme zázraky, řešíme spíš to, že tuctový článek o podzimním outfitu, který neobsahuje nic víc, než tři fotky holčiny s oblečením, v jakém na ulici denně potkáváte dvanáct holek do tuctu, má v průměru tak o dvacet komentářů víc, než nějaký náš průměrný článek. A vzhledem k tomu, že my dvě píšeme víceméně články ze života, tak to znamená danou věc prožít a říct si: Hele, z toho by byl fajn článek, zformulovat to do čitelné a snad i trochu vtipné podoby, několikrát to po sobě přečíst, aby tam nakonec stejně nějaké chyby zůstaly a konečně to publikovat. Holčina se oblíkne, vyfotí a švihne to na internet.

Teď nenasazuji na holky, které outfitové články opravdu dělat umí, ale spíš na ty vážně odfláknuté články, které jsou ale pořád oblíbenější, než kvalitní článek o tom, jak Klárka polemizuje nad lidmi, kteří chodí do kina, nebo moje recenze na Anthropoid. 

Mám pocit, že lidem se prostě v poslední době nechce číst, nebo hůř, ani přemýšlet, a proto v žebříčku oblíbenosti vyhrávají kraviny typu 50 blbostí o mně, které jsou stejně tuctové, jako 50 blbostí o komkoli jiném. 

A věřte mi, z pohledu člověka, kterého psaní hrozně baví a je to jedna z jeho teoretických možností, jak se v budoucnu živit, je to něco tak neskutečně frustrujícího, že být jinak citově stavěná, možná mi tu a tam i ukápne slza. 

Ale já jinak citově stavěná bohužel nejsem, a proto se svými jednou dobrými a jindy horšími články budu dál snažit dobýt svět, zatímco se svět bude zuby nehty držet svého pásu cudnosti v podobě haulů, outfitů a unboxingů.

PS: Aby v tomhle článku nebyla opravdu ani chybička, posílala jsem ho Klárce na kontrolu.

Tak až se někdy budete cítit frustrovaní, vzpomeňte si na nás :D

Co si o tomhle tématu myslíte vy? Díky za přečtení. 

9 komentářů:

  1. Svatá pravda. Lidi jsou líní a nevděční. Pokud jim člověk napíše kvalitní článek, ještě dostane seřváno, že si fakta vymyslel (ačkoli je článek ozdrojován :D) nebo že si dovolil mít jiný názor, než oni. Celkově se z blogování stal trend, už to není o umění psaní. Bohužel.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu, jsem na tom stejně. Návštěvnost mi i šíleně klesla poté, co jsem přestala psát recenze na kosmetiku a podobné věci, protože se prostě nechci zabývat tak povrchními věcmi. U článku s recenzí na Manufaktura kosmetiku jsem měla přes 2000 přečtení a přes třicet komentářů. A moje návštěvnost teď? Nanejvýš 200 přečtení a dva komentáře, pokud vůbec nějaký. Úplně mě přešla chuť blogovat a v poslední době jsem to vcelku vzdala - jsem dost vytížených člověk a nebavilo mě psát články s tak mizernou návštěvností ve svém volném čase, kterého je málo. Ale po chvilce jsem se zase postavila na nohy a jsem plně odhodlaná se do toho zase pořádně opřít. Já se odmítám smířit s faktem, že by povrchní blogy o kosmetice a hadrech měli mít tisíce návštěv a já jen ty stovky! :/ :D

    fellienm.com

    OdpovědětVymazat
  3. Nevděk světem vládne :) ale máš s tím pravdu, taky jsem si všimla, že se u mě čtou nejvíce články, se kterými není skoro práce a ty, které si vymazlím, si nepřečte nikdo.

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím...kde je potom nějaká motivace, když pod recenzí, se kterou (jenom psaním) strávím 3-4hodiny někdy i víc je pár komentářů a pod článem, kde během půl hodiny vyfotím nové knížky je jich hromada (já se teda i ke knižním přírůstkům občas rozepíšu, ale to stejně nikoho nezajímá. Projede si obrázky a napíše komentář.
    Potom mě dostávají blogerky jejichž obsach jsou převážně unboxingy, které mají 3-4 týdně a ostatní články u nich skoro neexistují a mají neskutečně velkou sledovanost... to mi vždycky vře krev v žilách, protože tohle prostě není fér. :( :D

    OdpovědětVymazat
  5. Minule ma tak presne na toto téma klepla depka a vážne som sa pohravala s myšlienkou že sa na nejaký blog môžem vyprdnut. Človek tu poti zo seba zmysluplné vety snaží sa im dať nejaký vtipný alebo vážny charakter, niečo chce svetu povedať a odozva? Tri štyri komenty už je rekord 10 20 kliknutí a hotovo. Človek sa s tým pipla kouká aby to malo hlavu i patu a hlavne nejaku myšlienku a ono hov... no nič. A potom si všimne nejaký článok s troma vetami o prde pár fotiek krabice a buf 20 komentov. Kočka sa vyfotí v outfite z Ali (nie zo mňa chvalabohu) a dalších 30 komentov. Nepoviem ak sú tie fotky dobre kvalitné abo čo alebo len nejaký článok medzi ostatnými. ..ale urobiť si na tom kariéru? A ono to fakt funguje? Tak ako ľudia čítajú aj braky tak asi aj také blogy. Má to úspech ideme do toho! !!.
    Ale potom sem si uvedomila prečo píšem. Že ma to baví. A články zo mňa padajú jednak radosť. .. tak radšej sa teším na svojich desiatich kvalitných čitateľov ako na 70 neuprimnych a sama by som robila články o tom čo ma nebaví. .

    OdpovědětVymazat
  6. Já píšu protože je to jakási forma terapie pro mě, že si dokážu uvědomit, že můj život není tak prázdný, taky mi to pomáhá utříbit si myšlenky. Ale stejně jsem ráda, když mám nějaké čtenáře, proto mě mrzí, že články, kde nějaké poselství je, prostě nikdo nečte, ale o tom jsme se spolu bavily. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Cítím se pobaveně...

    A teď vážně, ony fashion a bjůty blogy jsou zase jen trend, a stejně i unboxingy. Zase ta vlna přejde a zase se blogeři stanou průměrem celkově (až na pár výjimek) a nebo přijde jiný trend. Takže ne necítím se frustrovaná. Podívám se co je trend a inspiruji se. Nebo lidi natolik šokiji že si mě pamatují. Nebaví mě být průměr... A pokud se nebojím být jiná je jasné, že mě frustrace nepotká. A pokud přeci jen ano, mám na fb malou hromadnou konverzaci kde mě podpoří. :)

    Takže, kašli na frustraci, kašli na průměr. Dej jim do zubů a řekni nám proč tě číst pravidelně!! :D

    Chci říci, píšeš dobře, a blog vypadá hezky. Ale... tenhle typ něčeho alá "sebelítost" je na hlavu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, jako sebelítost to vyznít nemělo, proto je tam ten poslední odstavec :D Máš pravdu - nevzdávám se, píšu dál a občasné frustrující chvilky zajím půlkou čokolády :D Díky moc za komentář! :) CTG

      Vymazat
    2. A že vím, o jaké konverzaci mluvíš? :DE

      Vymazat