úterý 20. září 2016

V Brně, studnici žloutenky a zamořené vody

"Ty si takhle užíváš v maturitním ročníku?!" vyjekla na mě učitelka španělštiny, kterou jsem náhodně potkala na nástupišti, kde jsem jí prozradila, že razím do Brna strávit víkend s kamarádkou. Zatrnulo mi. Lekla jsem se, že si se mnou bude celou cestu opakovat subjuntivy a geografické pojmy, které se mi hodí do maturitních otázek. Naštěstí se tahle noční můra nekonala. Jinak by totiž můj výlet nemohl dostat deset hvězdiček z osmi možných...

Naprosté oproštění od školy a poučování se ale přeci jenom nekonalo. Jakmile jsem se totiž na brněnském nádraží sčukla s Klárkou (její náhled na víkend ZDE), stačila nám jen dvacetiminutová procházka, abych zjistila, že tahle budova je postavena ve funkcionalistickém stylu, tahle taky a tahle překvapivě taky. Jo - taky tamta, tahlencta a tadyta! 

Naprosto mě proto ohromilo, že byt, který se stal na následující dva dny mým dočasným domovem, ve funkcionalistickém stylu postaven nebyl. Což mě možná trochu mrzelo, protože mi tolik schodů s absencí moderní vymoženosti jménem výtah nahradilo páteční workout. Stejně tak chození po městě s cílem koupit si šaty. Hmm... Mám tři trika a kalhoty. Do jedněch šatů jsem se přímo zamilovala a svedly jsme kvůli nim s Klárkou debatu typu pro a proti. Jedna věc mě ale dostala. Uprostřed naší debaty, když jsem asi pomilionté zopakovala otázku: Proč si je mám koupit? se z random kabinky kousek od nás ozvalo: Pro radost! Nakonec ale šaty dělají radost někomu jinému...

Také jsem byla seznámena s Berrym a Benem. Ač se to nezdá, jen jeden z nich je pes a ten druhý člověk, dokonce to dotáhl až na vážený post Klárčina vyvoleného. Jeden je roztomilý a druhý vtipný. Tedy jen v případě, když si zvyknete na jeho specifický smysl pro humor, o kterém mě přesvědčil hned v několika situacích. 
Třeba když Klárka vysvětlovala důvod svého řezného zranění na ruce. Otáčela se, aby se podívala, jestli o kousek dál stojící nevidomá paní nepotřebuje s něčím pomoci a přitom se řízla o stánek s novinami. 
Ben: "Fascinující, že ta nevidomá paní se nezranila."

Nebo když zjistil, že mám panický strach ze všech nemocí a připadalo mu jako skvělý nápad o nich hovořit. 
Já: "Nemůžeš prosím mluvit třeba o štěňátkách?"
Ben: "Štěňátka mají taky nemoci. A můžou i umřít."

Budiž mu ale odpuštěno, zatancoval si se mnou valčík a pár dalších věcí večer v Tančírně. Respektive - on tancoval a já se mu to snažila příliš nekazit. To ale zmátlo moji kamarádku, se kterou jsem si týž večer psala. 
Ona: "Počkej, s kým jsi tancovala?"
Já: "No s Benem."
Ona: "A s kým teda tancovala Klára?"
Já: "Taky s Benem... Ben byl spocenej. :D"

Následující den se nesl ve stylu gympl mozků. Aneb gymplačky hledaly místa, kde se natáčeli Četnické humoresky a našly prd. Gymplačky šly nakupovat šaty a nakoupily trička. Gymplačky šly fotit do parku pod Špilberkem a z 228 fotek nemají ani jednu spolu. Gymplačky vařily knedlíky a... ale jo, ty se povedly, nikdo si nestěžoval. (Možná proto, že my dvě jsme si nemohly hanit vlastní výtvor a Ben si netroufl kritizovat přesilu žen. Ale pšt.)

Večer jsme si zahráli hru a pili k tomu nevím-co-ale-bylo-to-dobrý-a-nesmím-říct-že-to-byl-rum-pač-to-bylo-něco-lepšího. Každopádně hra byla super. Vše se neslo v ziskuchtivém stylu jedné z mé hlášek: "Klári, dej mi prachy, nebo ti zbourám baráček." A ve výsledku jsem dokonce vyhrála, aniž bych zcela ovládala a chápala všechny pravidla. 

Následovala těžká zkouška mého intelektu. Hlubokomyslný rozhovor o Bohu a mimozemšťanech do čtyř do rána s přítelem mé kamarádky, která si už dávno spokojeně pochrupovala. Byl pro mě téměř nadlidský výkon si po každém Benově monologu uvědomit, co říkal na začátku, vprostřed a čím končil, abych mu mohla podat stejně inteligentní a vyčerpávající odpověď. Hm... Mlela jsem hovna, ale pšt. Taky jsme se o něco vsadili, ale já si už za boha nevzpomenu o co, ani proč.  

A nakonec mi bylo ráno důrazně naznačeno, abych už vypadla. Již zmíněný roztomilý pes velikosti větší krysy se v neděli nad ránem rozhodl sdílet se mnou lože. Na tom jsem neshledala nic divného, klidně se podělím. Pak se ale z druhé půlky rozkládacího gauče přesunul na moji deku. V pohodě - uhnula jsem mu, abych ho omylem nekopla. On moje přátelské gesto ale pochopil tak, že se může rozvalit ještě víc. Tak jsem zase uhnula. A zase. A znovu. A pak... jsem ležela na druhé půlce gauče, zatímco si Berry hověl na mé peřině. Někdo holt umí... 

Pak už jsem jen odešla na nádraží, dostala panický záchvat z toho, že nastoupím do špatného vlaku, nastoupila do správného a s myšlenkou, že to byl vážně super víkend, odjela domů.


Brněnská veverka, jenž zemřela v parku pod Špilberkem při obléhání města Švédy (sorry - inside joke jen pro zasvěcené)

Jaký byl váš poslední víkend, který se takhle vydařil? Děkuju za přečtení :)



5 komentářů:

  1. Kedysi (asi pred rokom) som mala blog, potom som s tym predtala v predstave že si vytvorím nový, lepší s lepšími článkami, lepším dizajnom atď. Lenže on akosi neprichádza... V poslednej dobe mi začalo chýbať bloggovanie, tak som si povedala že si to vykompenzujem nejakym člankom ktory si najdem v nejakej fb skupine a prečitam. Nečakala som od toho nič moc, lebo bloggeriek je v dnešnej dobe strašne veľa a nie každá má čo ponúknuť. Ale tvoj článok ma úplne pobavil, bol milý, odlahčený a proste radosť čítať. Prepač že som sa rozpisala ale ďakujem ti zaň, hneď mám lepší večer :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti děkuji za komentář i za to, že se ti článek líbil :) CTG

      Vymazat
  2. 1. je krásné že si pamatuješ mé vtipy. Já si je většinou v hlavě nedonesu ani ze zastávky domů.
    2. knedlíky byly fakt dobrý, ještě další den jsme měl ty zbylé na večeři.
    3. ta supr hnědá rumová kapalina byl rakouský Stroh.
    4. nikdo ti nic nenaznačoval, to tys musela pospíchat do svýho Buranlandu, abys mohla tvořit a stávat se slavnou (což ti nevyčítám ;) :P )
    5. bylo to celkově tak solidní, jako tvé tančení - člověk by to asi čekal horší, ale vlastně na tom nebylo vůbec nic špatně. Spousta zábavy, příjemná změna a dobrá vzpomínka. :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aneb jak pětibodovým komentářem zamaskovat, že si taky nepamatuješ, proč jsme se vsadili :D Ale díky ti za něj ;)

      Vymazat
  3. Beztak většina těch věcí nebyla funkcionalismus... Ale jestli chceš vidět fukncionalismus, tak v Olmíku mají funkcionalistický nádraží.
    A tak. Děkuji ti za úžasnej víkend. :-)

    OdpovědětVymazat