úterý 27. září 2016

Teorie o Bohu

Na počátku nebylo nic. A pak prý Bůh řekl budiž světlo. No a... bylo světlo. A pak svět. A ať už jste zastáncem této teorie, nebo klasického vědeckého vysvětlení, tak jako tak vás mohlo napadnout, kdeže se ten Bůh vlastně vzal, když chtěl tu osudnou větu vyslovit?


No... Věřící řeknou, že prostě byl. Nevěřící řeknou, že nebyl, není a nebude. A já, ačkoli se považuji za věřícího člověka (svým způsobem), budu souhlasit s myšlenkou, že Bůh při vzniku světa přítomen nebyl. A nebyl tu ani dlouho poté, kdy se na zemi vyvíjely nejrůznější organismy, litosférické desky tancovaly čardáš a dinosauři si trhali hlavy. Bůh jako takový podle mě vznikl v okamžiku, kdy se na světě objevili první lidé schopni používat vlastní myšlenku jako nástroj.

Síla myšlenky je podle mého téměř nekonečná. Člověk musí v životě hodně věcí vykonat, ale víra v jeho sen ho posouvá dál a snad mu i trochu usnadňuje strastiplnou cestu. A jsme u toho - víra. Každý člověk na světě v něco věří. Ať už je to Bůh, věda, velkej růžovej slon co kadí duhu, nebo třeba on sám. Lidi potřebují v něco věřit, je to v nich od nepaměti přirozeně zakódováno. A na víře stojí i moje teorie. 

Bůh, nebo něco co Bohem nazýváme, podle mého začal existovat až na základě myšlenek miliónů lidí. Protože když se tolik lidí na něco upne a své myšlenky někam směřuje, někde se to projevit musí. Vytvořili jsme si ho sami, nejsme boží děti, ale Bůh je dítě nás všech. Takže ano, Bůh podle mě existuje. Částečně někde v nekonečnu, kde se povaluje na mráčku a pověřuje strážné anděly prací a částečně v každém z nás. A je jen na nás, jak s tím "svým" Bohem naložíme...


PS: Dneska to bylo deep jako Mácháč. Tak něco na odlehčení. 

Jaký máte na toto kontroverzní téma názor vy? Děkuji za přečtení :)

2 komentáře:

  1. Já třeba opravdu nevěřím vůbec na nic. Proti náboženství vůbec nic nemám, nesnažím se prosadit si svou, ale víra jako taková mi chybí. Ale v podstatě si myslím, že to, cos tu napsala, je v zásadě pravda. Otázka je... když teda člověk je přesvědčený o tom, že Boha si lidi vymysleli, jak může věřit v to, že existuje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože na základě těch myšlenek začal existovat... Vím, asi to zní šíleně, ale já tomu věřím :D

      Vymazat