středa 20. ledna 2016

Muzikál aneb Cesty ke štěstí

aneb proč se to tak jmenuje, aneb mladej Polívka je kus, aneb těch písniček tam mohlo bejt víc a pointa by se šikla.
Aneb zas jsem jednou vlezla do kina.

Film je nový český muzikál o partě studentů konzervatoře, kteří mají na letním soustředění nacvičit muzikál Starci na chmelu. Hm, v názvu je muzikál, nacvičují muzikál a uvádí se to pod pojmem hudební film. Člověk by čekal, že to tak i bude vypadat, co?

Natočené v krásně vypadající přírodě, se skupinou mladých nadějných herců doplněných těmi staršími a zkušenějšími a... HOVNO Z TOHO. 

V celkové stopáži 85 minut tam byly dva "muzikálové" momenty, jeden na diskotéce, jeden na taneční zkoušce. Já nevím, nejsem režisér ani scénárista (zatím), ale příležitostí ke zpěvu tam podle mě bylo nespočet, bohužel nevyužitých. 

Pak tu máme to nešťastné prolínání několika dějových linií, které kvůli jejich vysokému počtu byly nedostatečně rozvinuté a ve výsledku tím pádem zbytečné. 
Zkoušení muzikálu. Neshody spolužáků. Manželství jejich třídního učitele. Počínající románek dvou spolužáků. Románek třídního učitele s učitelkou. Románek studentky s kamarádem třídního učitele. 
Proč, proč proč. 

A když už tam tohle všechno musí být, proč to aspoň nevyjádřit originálními českými písničkami, ze kterých nemusí být hned hit, ovšem pro účel béčkového muzikálu (KTEREJ MOHL BEJT SAKRA DOBRÝ ÁČKO KDYBY CHTĚL), bohatě postačí. 

Co do děje, film má ještě mnoho dohánět, ale ani rádoby cool konec (ok, ten nebyl TAK špatnej) to zrovna nezachránil. Plot twist celého příběhu jsem totiž absolutně nepochopila a musel mi být vysvětlen až cestou domů v autě (ale to je spíš mým dlouhým vedením, které jsem očividně nechala někde na půli cesty). 
Proto docela souhlasím s hodnocením na ČSFD (45%) a to jen proto, že na mladýho Polívku se fakt krásně kouká. 


No jen se na něj podívejte...

PS: Ještě jeden pozitivní vliv to mělo. Konečně mrknu na Starce na chmelu

Viděli jste tenhle film? Jak se vám líbil? Díky za přečtení

2 komentáře:

  1. Zrovna jsem na tento film v kině koukala a váhala, jestli na něj mám jít. Nakonec jsem nešla, protože mě odradilo, že je český (a čechům se ty filmy v kině moc nedaří) :D No nešla jsem a podle tvého názoru jsem udělal i dobře.
    Někdy bych se, ale na to určitě chtěla podívat (alespoň na toho Polívku :D), tak si počkám, až to budou dávat třeba na Nově. :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat