neděle 22. května 2016

Jak skončily maturity a učitelé se zbláznili

"Tak příští rok už to budete mít za sebou, co?" vejde vysmátý fyzikář do třídy a většina lidí se na něj jen vyděšeně podívá. 
"Doslova," špitnu spolužačce.
"Vlastně jenom někteří z vás," dodá svému oznámení korunu a já se oklepu. On je ten poslední, od kterého bych takovou podpásovku čekala. 

"Poslouchejte mě, za rok to bude v testech," varuje nás učitel ZSV a já na mobilu nenápadně kontroluji, kolik už mám odběratelů. 
"Vy jste tady většinou právníci, nebo doktoři, vy to zvládnete," mele si dál spokojeně svou a já se rohlédnu po třídě, která je plna lidí v polospánku, nebo s mobily v penálech. 
"Jste naše budoucnost! Vlajková loď!"

"Chtěla jsem se zeptat, kdo příští rok uvažuje o maturitě z dějepisu?" zeptá se naše skvělá dějepisářka a já se málem složím. I ty Brute?! Navzdory všemu neochotně zvednu ruku. 
"Dobrá. A kdo se mi příští rok hlásí do dějepisného semináře?" 
Znovu zvednu ruku. 
"Dobrá. Ale víte, že já jsem drsná?"

"A opakování slov ve verši je co?" zeptá se učitelka češtiny.
"Epizeuxis!" probere se celá třída.
"Tak si to příští rok pamatujte."

"Pustím vám poslech, jen pro kontrolu, kdo chce ze španělštiny maturovat?" vyzvídá učitelka a já s povzdechem zvednu ruku. 
"Tak, teď poslech pustím ještě jednou pro nematuranty, maturanti už mají list vyplněný," oznámí nám po prvním poslechu a já se se zděšením podívám na svoje poloviční odpovědi. 

"Děcka, poslouchejte mě, tohle je tak těžká látka, to nikde v učebnici nenajdete, budete to potřebovat na vysoký!" naštve se chemikářka a já významně mrknu na kamarádku, která spolu se mnou zahořela k chemii láskou srovnatelnou s radostí z holokaustu. 
"Bacha, budeme to potřebovat!" pohrozíme na sebe.

"Já studentům říkám - dávejte si zeměpisný seminář jen pokud vás předmět opravdu zajímá. Nehodlám tam dělat nábor, nemá to cenu," oznámí nám blahosklonně učitel a mně tak vysvitne naděje, že ne všem profesorům na naší škole hráblo. 


Stejně to dopadne takhle

Taky učitelům na vaší škole už hrabe? Díky za přečtení :)

2 komentáře:

  1. Haha, neboj, oni jen straší, maturita je v pohodně. Vím, že učitelé dělají, jakoby to byl pochod na smrt, ale rozhodně to tak není. Jen jsou to nervy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó v pohodě, to posoudím až (jestli) ji přežiju :D Ale díky :D CTG

      Vymazat