neděle 8. listopadu 2015

The Walking Dead

SPOILER ALERT
Pro všechny, kteří ještě neviděli všechny epizody TWD zveřejněné k dnešnímu dni.

Čau lidi,

čtyři epizody šesté série TWD už máme za sebou, a tak mě napadlo zase si trochu shrnout CO SE TO TAM SAKRA ZASE DĚJE. 

1. First Time Again

Tahle epizoda měla jako první v historii TWD 60 minut, a jelikož jsem tenhle skvělej seriál neviděla od jara, pochopitelně jsem se na tenhle malej speciál dost těšila. 
Upřímně mě ale jeho provedení trochu zklamalo a vlastně i zmátlo. Co se mi líbilo opravdu nejmíň, ačkoli to v jiných seriálech patří mezi moje oblíbené věci, byly flashbacky do minulosti zdůrazněné černobílým podáním. Za prvé se takovýhle "efekt" do seriálu typu TWD vůbec nehodí, ale chápu, že chtěli rozlišit prolínání přítomnosti s minulostí, ale na druhou stranu nechápu, proč celý díl neudělali jednoduše chronologicky, což by bylo mnohem méně matoucí. 
Co se týká obsahu prvního dílu, nemyslím si, že se stalo něco závratného. To, že se jim obrovský stádo chodců vymkne z rukou a něco se posere, bylo podle mě jasný už od začátku a že zařval ňákej chlap, co si vyskakoval na Ricka, z toho opravdu plakat nebudu. První díl docela průměr, 60%.

2. JSS

V první řadě bych byla vážně moc ráda, kdyby mi někdo v průběhu téhle série vysvětlil, co to sakra je JSS, což se v tomhle díle díky opětovným flashbackům (tentokrát už barevně, aha?!) opět několikrát objevilo. 
Dozvěděli jsme se něco málo o minulosti první lásky našeho malého Carla (s holkou, co žere syrový želvy bych teda nic mít nechtěla ale budiž), ale hlavně jsme zjistili, co bylo důvodem troubení, jež způsobilo odtržení části stáda v minulém díle. Vlci se dostali do Alexandrie a TY VOLE PROČ. 
Ne, nepochopím proč mají potřebu zabíjet lidi a ještě takovým způsobem, abych většinu času seriálu spočívala zrakem na zdi za notebookem. 
Na druhou stranu mám trochu pocit, že se fandom seriálu malinko rozdělil na dvě části - ti, co jsou jednoznačně na straně Carol a její filozofie oko za oko, zub za zub a také ti, kteří vyznávají Morganův pacifismus. 
Myslím ale, že tento a také následující díl ukázal, že heslo make love, not war už v tomhle světě neplatí a Morgan by si to měl zatraceně rychle uvědomit, než na to dojedou lidi okolo něho. Jinak epizoda lepší než první, 85%.


Amen


3. Thank You

Trochu zbytečné uvedení a částečné rozvíjení několika nových postav, které v průběhu tohoto dílu stejně zahynuli, ale budiž. 
Cesta menší skupinky zpět do Alexandrie, vyrojí se stádo, zařve pár nedůležitých osob, bla, bla, bla, ale teď k největšímu šoku téhle epizody.
Už v průběhu dílu jsem si všimla několik referencí odkazujících na Hershela a nebo na Glennovo první setkání s Rickem ALE ačkoli jsem v okamžiku, kdy Glenn padá na zem a "žerou" ho mrtváci, chytla až překvapivě silný záchvat pláče, když jsem si to pustila podruhé, shledala jsem, že Glenn prostě nemůže bejt mrtvej. 
A to z toho důvodu, že ačkoli nám v seriálu už několikrát ukázali, že komukoli, kdo je snědený zombíkem, teče z pusy krev, Glenn pouze řve, ale krev nevidím nikde. Když jsem si pak přečetla několik článků a viděla pár videí, zjistila jsem minimálně to, že se této poslední naděje nedržím jen já. Je dokonce víc "důkazů", něco si můžete přečíst třeba tady
Moje další postřehy jsou třeba to, že Eric, přítel Aarona, je s největší pravděpodobností mrtvý a jeho batoh dovedl Vlky do Alexandrie. Nebo taky to, že náš milovanej Rick je v pěkným hajzlu. Těším se, jak se z tohohle srabu dostane. Jinak epizoda se zvraty, ani chvíle nudy, akorát mě naštval ten Glenn → 93%.


4. Here's not here

Na tuhle epizodu jsem se upřímně těšila nejmíň, protože je celá o jedné z mých nejméně oblíbených postav a trvá opět 60 minut. Krom toho to bylo celý prakticky jeden flashback, který ale tentokrát mohl být označený pouhým then and now a ne všudypřítomnou kombinací černé a bílé.
V průběhu epizody jsem toho mnohé pochopila ohledně Morganova chování, oblíbila jsem si Eastmana, ačkoli jsem se snažila na něj moc nefixovat, tušila jsem, že se konce nedožije. Byl to sympaťák, sice s jeho náhledem na tamější svět nesouhlasím, ale seriál příjemně osvěžilo to, že Morganovy taky někdo nakopal prdel. Pardon, přesměroval. 
Jeho smrt mi na druhou stranu přišla trochu zbytečná, kdyby to bylo obráceně, neměla bych s tím žádný větší problém, ale je vidět, že Morgan má v seriálu ještě nějakou úlohu. 
Ke konci dílu, když už jsem Morgana z většiny konečně pochopila a byla na dobré cestě si ho oblíbit, ukázalo se, že toho nejděsivějšího člena Vlků nechal na živu a drží ho ve sklepě uvnitř Alexandrie. Budeme se modlit, že zemře a bude zneškodněn dřív, než dostane svého slibu a zabije ten zbytek lidí, co v Alexandrii zůstal. Morgan se zkrátka nikdy nepoučí. Jinak lepší průměr, 70%.


Tam jsem od chvíle, co Glenn spadl pod popelnici


Jaký je váš názor na uplynulé čtyři epizody? (ehmGLENNehm)

Žádné komentáře:

Okomentovat