čtvrtek 10. září 2015

Staronový zeměpisář aneb období teroru je zpět

Tak se nám vrátil náš učitel zeměpisu, kterýho nám před dvěma lety vyrvali z náručí zlí stvořitelé rozvrhu pro vyšší gympl. Jak sám řekl: "Křičeli jste tenkrát, ať s vámi zůstanu, ale já prostě musel odejít..." 
To křičení si teda nepamatuju, ale jeho přísné, skoro až teroristické metody se mi vybavily hned poté, co nám je dnes znovu osvěžil. Fascinující, že to dokáže podat tak zábavným způsobem, že se na tu jeho despocii snad i těším...

Jedno z mnoha pravidel, kterými nás v první čtyřiceti pěti minutách poctil bylo žádné mobily
"Kdybych mohl studenti, vyruším po celé budově mobilní signál!" oznámil nám s výhružně zvednutou propiskou a dodal, že netoleruje ani mobily v kapsách. Nesmíme se ani podívat, kolik je hodin. A teď něco z praxe - jen za tuhle úvodní hodinu jsem to zvládla třikrát a trest v podobě skenovačky se nekonal. A co tahle úžasná věc je, ptáte se?

Skenovačka je prakticky vysvobození pro líné učitele. Nachytá vás s mobilem? Skenovačka. Vyrušujete v hodinách? Skenovačka. Má blbou náladu a vy sedíte v první lavici? Skenovačka.
Když uslyšíte z úst našeho zeměpisáře tohle slovo, víte, že za trest strávíte celou jednu hodinu po vyučování skenováním jeho oblíbených geografických časopisů. BĚDA, KDYŽ VYNECHÁTE STRÁNKU!

Trest v podobě skenovačky pro nás byla trochu šokující novinka, a tak nás všechny pochopitelně uklidnilo, když nám oznámil, že trestné karty při písemkách a křížky při zapomínání pomůcek se v jeho stylu výuky stále objevují. 

Trestné karty v podstatě jenom obšlehl z fotbalu. Vidí vás opisovat → máte žlutou a do rohu písemky píšete větu: "Prosím o snížení známky o jeden stupeň, děkuji." 
Vidí vás opisovat podruhé → máte červenou a pětku bez možnosti opravy. Nebo takhle nějak si to asi představuje. Vtip je v tom, že vás stejně nikdy nevidí. 

Tři křížky od našich časů už také výrazně upgradoval. Dříve za každé zapomenutí byl křížek a za tři křížky se člověk musel potupně postavit před tabuli a zazpívat:

 "Jen tři křížky v profáckým notesu zdobí řádek se jménem mým.
A já slzy v očích mám, když právě teď zpívám, jak pořád něco zapomínááám..."

Což je vlastně jen další plagiátorství. OMG, má ten člověk vůbec nějaký kreativní myšlení?!
Nicméně, nyní už zpívat nemusíme, za tři křížky nám na konci roku zhoršuje průměr na známce o 0,1. What a way to make your students hate you, sir!

Pověstná poslední kapka padla, když nám vysvětloval, co se stane, když se omluvit zapomeneme.
"Například tady... Míša?" podívá se na mě tázavě a já zavrtím hlavou. 
"Terka," napovím mu. 
"A jo vlastně! Terka Brhelka, co?!" vypustí a celá třída včetně mě se otřese smíchy. 
"No tak tady Terka by za neomluvení se dostala rovnou pětku!" zakření se spokojeně, když se přestaneme smát a já zaskřípu zuby. Chyběl mi. Fakt moc...

PS: Nemůžu vás ochudit o jeho hlášku, kterou pronesl se smrtelně vážnou tváří. 

"Ženská a atlas se nepůjčujou... NIKDY!"

PPS: Plagiátor... Já to říkám furt.

Po tomhle článku už to ani nepotřebuje komentář, ne?

Máte ve škole taky podobnýho magora, kterýho mají stejně ve výsledku všichni rádi? Jaké jsou vaše nejlepší historky s ním? Díky za přečtení :)



2 komentáře: