středa 28. srpna 2019

Do třetice všeho dobrého, aneb LŽŠ NEkorektně

"Tak to si hezky odpočineš od zpráv a od redakce," řekl mi kolega, když jsem v práci oznámila, že se tam teď nějakou dobu neobjevím. 
"Chmh," zněla moje odpověď. Protože od novinářské práce si člověk nejlíp odpočine na letní žurnalistické škole, no ne? 

Tak já se teda přiznám už v úvodu. Vůbec se mi tam letos nechtělo. Nevím proč, ale cestou na vlak jsem vzteky nakopávala každý kámen a brblala, že jsem se na to měla vykašlat. Faktem je, že jsem během roku přemýšlela, že letos letní školu do svého rozvrhu nezavrhnu. O opaku mě na jaře přesvědčil dialog s jednou z předešlých účastnic. Pro představu:

+ Jsem přemýšlela. A asi nedokážu na LŽŠ nejet. 
- Jo. Puklo by mi srdce. 

Tenhle dialog vystačí za všechny reklamy světa. Takže v rámci zachování celýho srdce jsem se třetí týden v srpnu do Havlíčkova Brodu přeci jen vydala. 

Musím uznat, že Brod je vážně krásný město. Ne nadarmo vyhrál v průzkumu nejlepší místo k žití (na Vysočině). Jedno musím ale Broďákům vytknout. Nedokáží odolat hádání se se s Žďárákama (moje maličkost). Takže jsem pravidelné pošťuchování zažila už během prvních pár minut LŽŠ. Aneb: 

+ Žďár je pěkně hnusnej. 
- Aspoň nám tam nevraždí lidi, milouši.

Jestli nechápete, přečtěte si zprávy. Anyway, letos byla vražedná i vzdálenost, ve které jsme byli ubytovaní. Pamatujete z článku o Podzimním knižním veletrhu 2017? Ubytování na konci světa a doprava. 

Ubytko na konci světa mělo ale jednu výhodu. Žďáráci alias moje maličkost si mohli pro změnu dělat srandu z Broďáků. A to každou cestu z ubytka do města.

Teplej Míša: Tady musíme zahnout k hlavní. Je to ta hlavní??
Já: Míšo, tady jsme v Brodě. Tady mají jen jednu hlavní.

Dost možná jste správně uhodli, že Teplej Míša (ano je to naprosto schválená přezdívka), je Malej Míša, kterého už znáte z předešlých článků. Ale potkala jsem i nový lidi. 

Třeba Mostečačku, která hrála čtyři sekundy v Mostu! Když se jí na to zeptáte, ukáže vám video (když ne, tak taky).
Třiadvacetiletýho Petra ze Španělska (tenhle inside joke bohužel pochopí jen zlomek lžšáků).
A tři grácie, které tu sice byly už loni, ale tehdy jsem si o nich myslela, že to jsou skutečně tři grácie. Teď už vím, že jsou to tři slepice (zdravím). Ale jinak jsou moc fajn. 

Jo a ještě poctivýho rozhlasáka Jiříka. Jak moc je poctivý vám může napovědět náš dialog o jeho rozhlasové reportáži v rámci LŽŠ. 

Rozhlasák Jiřík: Achjo. Já zítra nemůžu natočit kus reportáže, protože bude zima.
Já: Proč? 
Rozhlasák Jiřík: Protože je o letní sezóně parku. Nemůžu natáčet o létě, když bude zima. 
Já: Ale Jiříku... Oni tu zimu neuslyší, víš? 

Podobně prostořeká jsem byla i na svou úžasnou lektorku Ninku (se omluvuju, to fakt samo). Ona ale celou dobu zvládla být laskavě důsledná, za což jí ještě jednou touto cestou děkuji. ♥

Krom trollení svých LŽŠ kolegů jsem taky moderovala jednu odpolední besedu. Strašně mě to bavilo, jen jsem se hned na začátku setkala s problémem dvou vousatých, mladých, tmavovlasých Filipů. A teď poznej, kterej je kterej, žejo. 

Mostečačka: Neboj, rozeznáš je. Ten jeden je roztomile ušatej. 
Já: A je to aspoň Zajíček? 
Mostečačka: Nope. 
Já: Aj. 

Všechny jsem ale rozeznala, besedu odmoderovala a zbytek LŽŠ si v pohodě užila. A teď už budu končit, beztak jsem už moc dlouhá. 

Jen ještě přidám k dobru jednu storku z posledního večera. Well... poslední večer je poslední večer. A já jsem ohromně dospělá, zodpovědná, rozumná a dělám jen dobrá rozhodnutí, žeano. 

 A na počest tohohle všeho jsem během půlnočního zkoumání žabiček zahučela do rybníka. 

Ale jen na chvilku a jen po jedno koleno. A ten hysterák, že z odřenýho kolena dostanu rybí mor vůbec nebudeme zmiňovat, ano? 

V závěru bych ráda dodala, že na LŽŠ nejspíš přestanu jezdit, až poslední den nebudu v takový depresi, že z toho budu celý dopoledne mlčet a vyděsím tak všechny staré i nově získané kamarády. (Sorry, já se musela vypnout, jinak bych brečela a to nikdo nechce.)

LŽŠ je stejně kouzelná. Celej den člověk nepocítí únavu ani jednou a po návratu domů prospí 24 hodin v kuse 

Díky za přečtení. A zdravím všechny lžšáky, protože tenhle článek si stejně četli jen citově zainteresovaní lidičkové. ♥


Žádné komentáře:

Okomentovat